اگر بخواهیم گوشت مرغ را در یک کلام شرح دهیم، “همه کاره بودن” توضیح مناسبی است. تردیدی نیست که مرغ جایگزینی سالم و مناسب برای گوشت قرمز می ‏باشد

مرغ منبع خیلی خوب پروتئین است و ۱۲۰ گرم آن حدود ۷۰ درصد نیاز پروتئین بدن را برآورده می ‏سازد.

همان‏ طور که می ‏دانید بدن ما انسان ‏ها از پروتئین تشکیل شده است و پروتئین ها از واحدهای ساختمانی به نام اسید آمینه. ما اسید آمینه ‏های لازم برای ساخت پروتئین‏ های بد‏ن‏ مان را از منابع حیوانی و گیاهی آن دریافت می‏ کنیم و با آنها، پروتئین‏ مورد نیاز بدن ‏مان را بازسازی می ‏کنیم.

بیشتر بخوانید

بستنی، محصول لبنی منجمدی است که از ترکیب و فرایند مناسب خامه و بعضی از فراورده‌های لبنی با شکر و مواد طعم‌دهنده به دست می‌آید و می‌تواند حاوی پایدار‌کننده‌ها، قوام دهنده‌ها و رنگ نیز باشد.

ارزش غذایی بستنی به ارزش غذایی مواد اولیه ای که در ساخت بستنی مصرف می‌شوند، بستگی دارد. به عنوان مثال چربی بستنی ۳-۲ برابر چربی شیر است و پروتئین بستنی کمی بیش‌تر از شیر می‌باشد؛ در ضمن حاوی مواد غذایی دیگر مانند میوه، تخم‌مرغ و شکر می‌باشد. این‌ها ارزش غذایی بستنی را افزایش می‌دهند.

بیشتر بخوانید

یکی از دسرهای فوق العاده ساده و خوشمزه و سالم سالاد میوه است که در هر فصلی میتوانید از میوه های فصل آنرا تهیه کرده و نوش جان کنید

اغلب از انواع سالاد میوه به عنوان میان وعده و یا دسر بعد از غذا استفاده میکنند در تهیه آن میتوان از ترکیب میوه های مختلف استفاده کرد اما باید به این نکته توجه داشته باشید که طعم میوه ها با هم هماهنگی داشته باشد تا مخلوط کردن آنها با هم در طعم سالاد مشکلی ایجاد نکند مثلا از میوه های خیلی ترش و شیرین در کنار هم استفاده نکنید و میوه هایی را انتخاب بفرمایید که طعم هایشان نزدیک به هم باشد

بیشتر بخوانید

فلافل یکی از غذاهای مقرون به صرفه و کم کالری و بدون گوشت بوده که بیشتر  با طعم تند مصرف میشود و در بیشتر مواقع با ترشی سرو میگردد، نام این غذا نیز از فلفل گرفته شده زیرا اصل لبنانی آن فلفل قرمز فراوانی دارد

فلافل خیلی سریع هم آماده میشود و مقداری سبزیجات یک غذای عالی و به صرفه بوده و ساندویج فلافل هم میتونه یه انتخاب مناسب  برای گردش های و پیکنیک باشد.

فلافل یک نوع غذای لبنانی بوده که برای افراد گیاهخوار غذای مناسبی است و این غذا به دلیل داشتن حبوبات به خصوص نخود، پروتئین را در حد کافی و نیاز بدن تامین می کند. نخود نیز مثل سایر حبوبات، فیبر بالایی دارد. فیبر محلول مانند یک برس زبر، سیستم گوارشی را پاک کرده و ازیبوست جلوگیری میکند و این نوع فیبر، گلوکز (قند) و کلسترول خون را کاهش داده و همچنین نیاز به انسولین را در افراد دیابتی کمتر می کند.

بیشتر بخوانید

غذاهای کودک موجود در بازار تقریبا به اندازه شیر مادر مغذی است اما تنوع کافی را ندارد. این در حالی است که تغذیه درست کودک از حدود سن ۶ ماهگی که می تواند غذاهایی به جز شیر مادر بخورد، بسیار مهم است چون در این سن، هم ذائقه آن ها شروع به شکل گیری می کند و هم برای رشد، به میزان کافی از مواد مغذی و انرژی نیاز دارد.
ما قصد داریم در ادامه دستور چند غذای کودک که بسیار مفید و مغذی هستند را به شما یاد دهیم تا به آسانی در خانه تهیه کنید.

بیشتر بخوانید

آیا فکر می‌کنید که با مصرف مکمل‌های آنتی اکسیدان مخصوصا ویتامین C و E از بدنتان در مقابل فشار ناشی از ورزش، محافظت می‌کنید و بدنتان را آماده می‌کنید تا هر روز بتواند در باشگاه ورزش کند؟ برطبق یک تحقیق جدید، این تفکر چندان هم درست نیست. بسیاری از مطالعات اخیر نشان داده‌اند که تجزیه ماهیچه‌ها که در طول ورزش اتفاق می‌افتد، در واقع چیر خوبی است زیرا باعث افزایش حساسیت به انسولین و کاهش وزن می‌شود. مصرف دوز زیادی از آنتی اکسیدان‌ها بعد از ورزش می‌تواند مانع پاسخ مفید و طبیعی بدنتان به ورزش شود. اگر کاهش وزنتان، متوقف شده، از ویتامین‌های C و E استفاده نکنید و ببینید چه اتفاقی می‌افتد.

بیشتر بخوانید

این نونهای خوشمزه و راحت شبیه نون پنجره ای خودمونه در دو نوع نرم و کرانچی ولی توی سینی وافل ساندویچ میکر درست میشه که مشبک هست
و با شربت افرا ،عسل،خامه،مربا و مارمالاد برای صبحانه و عصرانه قابل سرو هست
وافل یکی از مشهورترین صبحانه های ملل است ، وافل به عنوان دسر نیز سرو می شود اما در اصل صبحانه کامل و خوشمزه ای است که ظاهر بسیار جذابی دارد. وافل در واقع خمیری است که بین دو صفحه مخصوص پخته می شود صفحات وافل یا وافل ساز را باید از فروشگاه های لوازم آشپزخانه خریداری کرد. خمیری که بین صفحات وافل قرار می گیرد توسط این صفحات کاملا شکل می گیرد و سایز و فرم آن توسط صفحه ها فرم می گیرد. وافل را با با عسل و کره و گاهی با انواع مربا و مارمالاد سرو می کنند و ومعمولا یکی از بخش های صبحانه هتل ها است . وافل و پنکیک را می توان در یک دسته غذایی جای داد و از نظر وعده غذایی و نحوه سرو بسیار به هم شباهت دارند. برای تهیه وافل باید صفحات مخصوص وافل یا وافل ساز داشته باشید تا بتوانید وافل را در منزل تهیه کنید .

بیشتر بخوانید

مواد لازم برای فرنچ تست دارچینی

شکر دانه ای ۱/۴ فنجان
۵۰ گزم دارچین ۱ قاشق چایخوری (آسیاب شده)
شیر نصف فنجان
۱۲۰ میلی لیتر خامه ۱/۴ فنجان
۶۰ میلی لیتر (پر چرب)
نمک کمی
تخم مرغ ۴ عدد بزرگ
کره ۳ قاشق سوپخوری + مقداری برای سرو کردن
نان باگت ۸ برش به ضخامت ۲ سانتی متر (یک روز مانده)
چاشنی به مقدار دلخواه (پودر شکر، شربت افرا، توت، خامه زده شده، شکر و دارچین)
وانیل ۱ قاشق چایخوری
بیشتر بخوانید

برخی از روش های توصیه شده برای افزایش اصولی وزن عبارتند از بلند کردن وزنه، آشامیدن آب کمتر، خوردن وعده های غذایی بیشتر، قطع کردن مواد غذایی غیر مفید، محاسبه مقدار پایه کالری مصرفی، مصرف مکمل های غذایی، و بسیاری روش های دیگر.

اکثر مردم هنگامی که در مورد افزایش وزن صحبت می‌کنند، با دید منفی به آن می‌نگرند، چاقی و نگرانی‌های مربوط به سلامتی مشکلی جدی در فرهنگ مدرن امروزه می‌باشد. با این حال، بخش کوچکی از جمعیت نیز وجود دارد که به دلایل بسیاری با لاغری مفرط در حال مبارزه هستند. گاهی بیماری ها یا آسیب دیدگی می توانند موجب کاهش وزنشدید شود، در حالی که برخی از افراد نیز می خواهند حجم ماهیچه های خود را بیشتر کنند،مانند یک ورزشکار که می خواهد عضلات خود را بزرگتر کند. همانطور که واضح است،افزایش وزن بسیار آسان است، اما افزایش اصولی وزن کار ساده‌ای نیست.

بدن ما نیازمند دریافت مقدار خاصی از کالری و مواد مغذی است، و اگر دریافت ما بیش از حد زیاد یا خیلی کم باشد ، نتیجه این خواهد شد که یا چاق خواهیم شد یا لاغر. این رابطه ساده دلیلی است بر اینکه اکثر مردم فکر می‌کنند که رژیم غذایی راه حل برای کاهش و یا افزایش وزن است. با این حال، شیوه زندگی نیز نقش عمده‌ای در چگونگی ذخیره چربی در بدن ما، سوخت و ساز مواد غذایی و کنترل وزن ما ایفا می‌کند.یک تعادل سالم بین تغییرات در شیوه زندگی و انتخاب های غذایی می تواند برای افزایش وزن بدون در خطر انداختن سلامتی به شما کمک کند. بیایید نگاهی دقیقتر به برخی از بهترین روش ها برای افزایش اصولی وزن داشته باشیم:

بیشتر بخوانید