در آب کالری‌ها را بسوزانید

این روزها در سبک زندگی شهرنشینی، هیچ عذر و بهانه‌ای برای ورزش نکردن وجود ندارد. اگر باشگاه تعطیل باشد، پیاده‌روها، جاده‌ها و پارک‌ها همیشه باز هستند. اما یکی از اماکنی که معمولا نادیده گرفته می‌شود استخر است. طبق بررسی‌های انجام شده امروزه نسبت به یک دهه قبل افراد کمتری به استخر می‌روند. این خبر واقعا ناراحت‌کننده است چرا که شنا کردن برای کسی که طرفدار زیبایی‌اندام است فواید زیادی دارد.

اگر تا به حال نسبت به استخر نزدیک به محل زندگیتان بی‌توجه بوده‌اید، همین امروز یک مایوی باکیفیت بگیرید و شروع کنید!

هنگام شنا کردن تمام بدن شما درگیر حرکت می‌شود، از جمله گروه ماهیچه‌هایی که ممکن است مدت‌ها از آنها کار نکشیده باشید. در واقع شنا کردن ماهیچه‌های کوچکتر بدن را که فراموش شده‌اند هم به کار می‌گیرد. حرکاتی مثل کرال سینه یا شنای قورباغه مثل زمانی که خودتان را روی بارفیکس بالا می‌کشید موجب تقویت ساعد دستان می‌شوند چرا که دارید خودتان را با کف دست گود شده، داخل آب به جلو می‌کشید. وقتی بدن خود را به شکل افقی روی آب نگه می‌دارید قدرت عضلات مرکزی (ناحیه شکم) افزایش می‌یابد و همزمان تمام عضلات به طور مداوم درگیر هستند. نتیجه نهایی، یک تمرین بدنی جامع است که گروه ماهیچه‌های اصلی را تقویت می‌کند.

شنا به سرعت نیروی بدنی شما را افزایش می‌دهد، به ویژه اگر بحث وزن خود بدن در میان باشد. آیا معنی‌اش این است که پاها قوی می‌شوند و بازوها؟ خیر. شنا هر دو را بهبود می‌بخشد. هم می‌توانید روی همه ماهیچه‌ها کار کنید و هم روی بخش خاصی از آنها. مثلا برای تمرین تناسب اندام در آب می‌توانید پاهایتان را به هم حلقه کنید و کرال سینه بروید یا اگر ماهیچه‌ پاهایتان باید تقویت شود، یک تخته شنا را با دو دست محکم بگیرید و بگذارید قدرت پاهایتان شما را جلو ببرد.

شنا در استخر یک فعالیت امن با حداقل ریسک آسیب است بنابراین می‌توانید بدون ترس ماهیچه‌های ضعیف‌تر را تقویت کنید. در ورزش‌های دیگر شاید دیده باشید که بالاتنه یا پایین‌تنه برخی ورزشکاران وزیده‌تر از دیگری ست اما ورزیدگی بدن شناگران کاملا متوازن است. نتیجه اینکه شنا کردن مساوی است با داشتن اندام خوش‌فرم‌تر در کل بدن.

شاید چنین به نظر نیاید اما مطمئن باشید که در یک تمرین ۴۰ دقیقه‌ای شنا، بیش از ۱۰۰۰ کالری می‌سوزانید. فکر می‌کنید ۳۰ دقیقه پیاده‌روی کالری بیشتری می‌سوزاند یا ۳۰ دقیقه شنا؟ طبق یافته‌های محققان شنا در هر دقیقه کالری بیشتری نسبت به پیاده‌روی می‌سوزاند. در نتیجه، شنا با سوزاندن کالری‌ها باعث تبدیل چربی‌ها به عضله می‌شود و این افزایش حجم ماهیچه‌ها آن را به بهترین ورزش مکمل برای تمرینات باشگاهی تبدیل کرده است.

اشتراک گذاری این مطلب

مطالب مرتبط

دیدگاه ها بسته است.